១. សាវតា
កម្មវិធីពិព័រណ៍ការងារ និងផលិតភាពជាតិ ឆ្នាំ២០២៥ នឹងប្រារព្ធឡើងរយៈពេល ០២ថ្ងៃ ចាប់ពីថ្ងៃសៅរ៍ ១១កើត ដល់ថ្ងៃអាទិត្យ ១២កើត ខែកត្តិក ឆ្នាំម្សាញ់ សប្តស័ក ព.ស.២៥៦៩ ត្រូវនឹងថ្ងៃទី១-២ ខែវិច្ឆិកា ឆ្នាំ២០២៥ នៅសាលពាណិជ្ជកម្ម និងពិព័រណ៍កោះពេជ្រ រាជធានីភ្នំពេញ។ ពិព័រណ៍ការងារ និងផលិតភាពជាតិឆ្នាំនេះនឹងប្រារព្ធឡើងក្រោមប្រធានបទ «វិថីឆ្ពោះទៅរកផលិតភាព៖ ផ្សារភ្ជាប់ជំនាញ បច្ចេកវិទ្យា និងឱកាសការងារ»។
ក្រោមកិច្ចសហការជាមួយសហភាពសហព័ន្ធយុវជនកម្ពុជា រាជធានីភ្នំពេញ សមាគមវាយនភណ្ឌ សម្លៀកបំពាក់ ស្បែកជើង និងផលិតផលធ្វើដំណើរនៅកម្ពុជា និងក្រោមការគាំទ្រដោយកម្មវិធីមុខរបរ និងការងារសមរម្យសម្រាប់យុវជននៅកម្ពុជា (ដំណាក់កាលទី៣) មូលនិធិអភិវឌ្ឍន៍ជំនាញ ទីភ្នាក់ងារសហប្រតិបត្តិការអន្តរជាតិកូរ៉េ សមាគមសហគ្រិនវ័យក្មេងកម្ពុជា និងវេសឡាញ អេឌ្យូខេសិន គ្រុប ។
ពិព័រណ៍ការងារថ្នាក់ជាតិនេះ នំាមកនូវក្រុមហ៊ុន សហគ្រាស គ្រឹះស្ថានអប់រំបណ្តុះបណ្តាលល្បីឈ្មោះ អង្គការជាតិ-អន្ដរជាតិ ព្រមទាំងក្រសួង ស្ថាប័នរដ្ឋាភិបាល ដែលនឹងចូលរួមដាក់តាំងបង្ហាញចំនួនប្រមាណ ១៥០ ដែលមានតម្រូវការជ្រើសរើសកម្លាំងពលកម្មជាមធ្យមប្រមាណជាង ៤៦០០០កន្លែង។
ទន្ទឹមនឹងនេះ ពិព័រណ៍ការងារថ្នាក់ជាតិឆ្នាំនេះ ក៏នឹងរួមបញ្ចូលនូវកិច្ចពិភាក្សា និងការប្រកួតប្រជែងនិយាយជាសាធារណៈ ដែលត្រូវបានរៀបចំឡើងយ៉ាងពិសេស ដើម្បីឆ្លុះបញ្ចាំងពីប្រធានបទ «វិថីឆ្ពោះទៅរកផលិតភាព៖ ផ្សារភ្ជាប់ជំនាញ បច្ចេកវិទ្យា និងឱកាសការងារ» បំផុសគំនិតទាក់ទងនឹងផលិតភាពការងារ តាមរយៈការចែករំលែកចំណេះដឹង បទពិសោធល្អៗ និងគន្លឹះសំខាន់ៗ ពីសំណាក់វាគ្មិនជំនាញៗដែលមានបទពិសោធយូរឆ្នាំនៅក្នុងវិស័យការងារ។
១.១ ចំនួនអ្នកចូលរួមកម្មវិធីបើក និងកិច្ចពិភាក្សាចំនួនអ្នកចូលរួមកម្មវិធីបើក និងកិច្ចពិភាក្សា
តារាងទី១៖ អ្នកចូលរួមបើកកម្មវិធីពិព័រណ៍ការងារ និងផលិតភាពជាតិ ឆ្នាំ២០២៥៖
ល.រ | បរិយាយ | ចំនួនសន្និបាត | ចំនួនអ្នកចូលរួម |
---|---|---|---|
១ | គណៈកម្មាធិការ | ២៦ | ៣១ |
២ | អង្គភាពក្រោមឱវាទ MLVT | ៥ | ៨ |
៣ | ក្រសួង / ស្ថាប័នផ្សេងៗ | ២០ | ២០ |
៤ | សាកលវិទ្យាល័យ / វិទ្យាស្ថាន | ២០ | ១២០០ |
៥ | ដៃគូសហការ / អង្គការមិនមែនរដ្ឋាភិបាល | ១៦ | ៧២ |
៦ | សហគ្រាស / សមាគម | ៥១ | ៦៨ |
៧ | ក្រុមហ៊ុនឯកជន | ១៥០ | ៣០០ |
សរុបអ្នកចូលរួមតាមប្រភេទ | ២៣៧ | ១៦៣៧ |
តារាងទី២៖ ចំនួនអ្នកចូលរួមកិច្ចពិភាក្សាលើប្រធានបទស្តីពី «វិថីឆ្ពោះទៅរកផលិតភាព៖ ផ្សារភ្ជាប់ជំនាញ បច្ចេកវិទ្យា និងឱកាសការងារ»
ល.រ | បរិយាយ | ចំនួនស្ថាប័ន | ចំនួនអ្នកចូលរួម |
---|---|---|---|
១ | សាកលវិទ្យាល័យ/វិទ្យាស្ថាន | ១០ | ៣០០ |
២ | ដៃគូអភិវឌ្ឍន៍/អង្គការមិនមែនរដ្ឋាភិបាល | ១០ | ១០ |
៣ | សមាគម/សហជីព/សហព័ន្ធ | ២០ | ២០ |
សរុបអ្នកចូលរួមកិច្ចពិភាក្សា | ៤០ | ៣៣០ |
១.២ គោលបំណងរួមនៃកម្មវិធីពិព័រណ៍
គោលបំណងសំខាន់ៗនៃការរៀបចំពិព័រណ៍ការងារនាពេលនេះរួមមាន៖
• បង្កើតជាវេទិកាជំនួបដ៏ធំរវាង អ្នកស្វែងរកការងារ និយោជក និងអ្នកផ្តល់ការអប់រំបណ្តុះបណ្តាល ដើម្បីដាក់ពាក្យស្វែងរកការងារ ជ្រើសរើសបុគ្គលិក ផ្សព្វផ្សាយព័ត៌មានឱកាសការងារ វគ្គអប់រំបណ្តុះបណ្តាល និងប្រឹក្សាយោបល់អាជីព ការងារ និងវិជ្ជាជីវៈ។
• បង្កើនការយល់ដឹង បណ្តុះផ្នត់គំនិត និងផ្សព្វផ្សាយពីការបង្កើនផលិតភាពការងារ ក្នុងន័យជំរុញឱ្យអ្នកចូលរួមមើលឃើញខ្លួនឯងជាផ្នែកមួយដ៍សំខាន់នៃកម្លាំងពលកម្ម ដែលកំពុងជំរុញផលិតភាព និងកំណើនសេដ្ឋកិច្ចរបស់កម្ពុជា តាមរយៈកិច្ចពិភាក្សាស្តីពីការចែករំលែកបទពិសោធដោយ វាគ្មិនដែលមានបទពិសោធក្នុងវិស័យការងារ និងបច្ចេកវិទ្យា។
• បង្កើតជាវេទិកាតភ្ជាប់បណ្តាញទំនាក់ទំនងក្នុងចំណោម ក្រសួង ស្ថាប័ន និងក្រុមហ៊ុនដែលចូលរួម ពិព័រណ៍ការងារ និងផលិតភាពជាតិ។
១.៣ អំពីកិច្ចពិភាក្សា
នៅក្នុងកម្មវិធីពិព័រណ៍ការងារថ្នាក់ជាតិឆ្នាំនេះ នឹងរួមបញ្ចូលកិច្ចពិភាក្សាលើប្រធានបទ៖ «វិថីឆ្ពោះទៅរកផលិតភាព៖ ផ្សារភ្ជាប់ជំនាញ បច្ចេកវិទ្យា និងឱកាសការងារ» ដែលមានការចូលរួមពីសំណាក់វាគ្មិនកិត្តិយសរួមមាន ថ្នាក់ដឹកនាំនៃក្រសួងការងារ និងបណ្តុះបណ្តាលវិជ្ជាជីវៈ តំណាងពីសមាគមវាយនភណ្ឌ សម្លៀកបំពាក់ ស្បែកជើង និងផលិត ផលធ្វើដំណើរនៅកម្ពុជា សមាគមសហគ្រិនវ័យក្មេងកម្ពុជា និងបណ្ឌិត្យសភាបច្ចេកវិទ្យាឌីជីថលកម្ពុជា ។ គោលបំណងនៃប្រធានបទពិភាក្សានេះ គឺដើម្បីបង្ហាញឱ្យអ្នកចូលរួមបានយល់ច្បាស់ពីតម្រូវការទីផ្សារការងារបច្ចុប្បន្ន និងនាពេលអនាគត។ តាមរយៈការផ្សារភ្ជាប់គ្នារវាងជំនាញចាំបាច់ (ទាំងជំនាញទន់ និងជំនាញបច្ចេកទេស) និងការប្រើប្រាស់បច្ចេកវិទ្យា ដែលអាចជួយអ្នកចូលរួមទាំងអស់បង្កើនផលិតភាពការងារផ្ទាល់ខ្លួន និងស្វែងរកឱកាសការងារថ្មីៗ។ វេទិកានេះនឹងលើកទឹកចិត្តអ្នកចូលរួមឱ្យចាប់យកឱកាសដែលមាននៅក្នុងសេដ្ឋកិច្ចឌីជីថល ដើម្បីទទួលបានការងារដែលមានប្រាក់ខែខ្ពស់ ឬចាប់ផ្តើមអាជីវកម្មផ្ទាល់ខ្លួនប្រកបដោយជោគជ័យ។
១.៤ អំពីការប្រកួតប្រជែងនិយាយជាសាធារណៈ
នៅក្នុងកម្មវិធីពិព័រណ៍ការងារថ្នាក់ជាតិឆ្នាំនេះ ក៏នឹងមានការរួមបញ្ចូល «ការប្រកួតប្រជែងនិយាយជា សាធារណៈ ស្តីពីផលិតភាពការងារ ដើម្បីអនាគតកម្ពុជា» របស់សិស្សានុសិស្សវិទ្យាល័យ។ កម្មវិធីនេះផ្តួចផ្តើមរៀបចំដោយទីភ្នាក់ងារជាតិមុខរបរ និងការងារ សមាគមសហគ្រិនវ័យក្មេងកម្ពុជា វេសឡាញ អេឌ្យូខេសិន គ្រុប និងសហព័ន្ធនិយោជក និងសមាគមពាណិជ្ជកម្មកម្ពុជា ក្នុងគោលបំណងលើកកម្ពស់ការយល់ដឹងដល់សិស្សវិទ្យាល័យឱ្យចាប់ផ្តើមយល់ពីសារៈសំខាន់នៃផលិតភាព ការងារសំដៅជំរុញការត្រៀមខ្លួនចូលទីផ្សារការងារ និងលើកទឹកចិត្តសិស្សឱ្យគិតស៊ីជម្រៅ និងប្រកបដោយភាពច្នៃប្រឌិត ពីដំណោះស្រាយលើបញ្ហាប្រឈមនៃផលិតភាពការងារ និងពង្រឹងជំនាញទំនាក់ទំនង និងធ្វើបទបង្ហាញ ទន្ទឹមនឹងការកសាងទំនុកចិត្ត និងភាពជាអ្នកដឹកនាំ ព្រមទាំងពង្រឹងកិច្ចសហប្រតិបត្តិការរវាង រដ្ឋាភិបាល សាលារៀន និងដៃគូវិស័យឯកជនក្នុងការកសាងការយល់ដឹង។ ការប្រកួតវគ្គផ្តាច់ព្រ័ត្រនេះនឹងមានការចូលរួមពីបេក្ខជនឆ្នើមចំនួន ៩រូប ដែលនឹងឡើងមកបង្ហាញសមត្ថភាពដើម្បីដណ្តើមពានរង្វាន់ជ័យលាភី ដែលរួមមានពានរង្វាន់មាស ប្រាក់ សំរឹទ្ធិ និងឧបករណ៍អេឡិចត្រូនិកទំនើបៗ។ ការប្រកួតនឹងត្រូវធ្វើការវាយតម្លៃ និងផ្តល់ពិន្ទុដោយគណៈកម្មការមកពីស្ថាប័នចំនួន ៤ រួមមាន ទីភ្នាក់ងារជាតិមុខរបរ និងការងារ សមាគមវាយនភណ្ឌ សម្លៀកបំពាក់ ស្បែកជើង និងផលិតផលធ្វើដំណើរនៅកម្ពុជា វេសឡាញ អេឌ្យូខេសិន គ្រុប និងសមាគមនិយោជកកម្ពុជា។
១.៥ ការរំពឹងទុកនៃកម្មវិធី
ការរំពឹងទុកសម្រាប់ពិព័រណ៍ឆ្នាំនេះ៖
• ក្រុមហ៊ុនដែលចូលរួមតាំងបង្ហាញនៅឆ្នាំ២០២៥ នេះ មានចំនួន ១៥០ក្រុមហ៊ុន ដែលមានការបែងចែងជាតំបន់ទៅតាមវិស័យនីមួយៗ ដូចជាវិស័យធនាគារ មីក្រូហិរញ្ញវត្ថុ និងធានារ៉ាប់រង វិស័យសំណង់ វិស័យព័ត៌មានវិទ្យា និងទូរគមនាគមន៍ វិស័យអប់រំ វិស័យលក់ដុំ និងលក់រាយ វិស័យទេសចរណ៍ វិស័យឧស្សាហ៍កម្មយានយន្ត និងអេឡិចត្រូនិច វិស័យរោងចក្រកាត់ដេរ កម្មន្តសាល វិស័យជ្រើសរើសឯកជន និងក្រសួងស្ថាប័នដែលមានតម្រូវការជ្រើសរើសកម្លាំងពលកម្មនាពេលបច្ចុប្បន្ន
• អ្នកចូលរួមរំពឹងថានឹងមានការកើនឡើងដល់ប្រមាណជាង ៥ម៉ឺននាក់ (កើនជិត ១ម៉ឺននាក់ធៀបនឹងឆ្នាំមុន)
• អ្នកចុះឈ្មោះស្វែងរកការងារនឹងកើនដល់ ១ម៉ឺននាក់ និងអ្នកទទួលបានការងារនឹងកើនដល់ ៣ពាន់នាក់។
២. ប្រវត្តិពិព័រណ៍ការងារ និងផលិតភាពជាតិ
ចាប់តាំងពីឆ្នាំ២០១១ រហូតដល់បច្ចុប្បន្ន ទីភ្នាក់ងារជាតិមុខរបរ និងការងារ នៃក្រសួងការងារ និងបណ្តុះបណ្តាលវិជ្ជាជីវៈ បានរៀបចំពិព័រណ៍ការងារថ្នាក់ជាតិ ចំនួន ១៤លើក។
ល.រ | ឆ្នាំ | ទីតាំង | ចំនួនអ្នកចូលរួម | ចំនួនក្រុមហ៊ុន | ចំនួនស្តង់ | ចំនួន CV | ចំនួនឱកាសការងា | ចំនួនអ្នកទទួលបានការងារ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
១ | ២០១១ | វិទ្យាស្ថានជាតិអប់រំ | ៣,៥០០ | 0 | 0 | ១,០៧២ | ២,០០០ | ២៤៩ |
២ | ២០១២ | កោះពេជ្រ | ៧,០០០ | ៣៨ | ៦២ | ១,៧០០ | ២,៣០០ | ៣៩១ |
៣ | ២០១៣ | កោះពេជ្រ | ១៨,៧០០ | ៣៨ | ៧០ | ១,៨០០ | ៣,៨០០ | ៤៨១ |
៤ | ២០១៤ | កោះពេជ្រ | ២១,០០០ | ៦០ | ៩២ | ៣,៩០០ | ៥,០០០ | ៤១៦ |
៥ | ២០១៥ | កោះពេជ្រ | ២៣,០០០ | ៧៥ | ១០៦ | ៣,៥០០ | ៣,៥០០ | ៥៩១ |
៦ | ២០១៦ | កោះពេជ្រ | ២២,០០០ | ៩៦ | ១៣៨ | ៧,០០០ | ១០,០០០ | ៧២១ |
៧ | ២០១៧ | កោះពេជ្រ | ២៨,៧៤៧ | ១២៨ | ១៧៥ | ៤៥,៣៦២ | ២០,០៩៥ | ១,១៧៤ |
៨ | ២០១៨ | កោះពេជ្រ | ២៨,៨៥០ | ១១១ | ១៩២ | ៤៩,៥១៤ | ១១,៧១៦ | ៩៣៩ |
៩ | ២០១៩ | NCPF Online | ៣០,០០០ | ៤២ | ៤២ | ១,៥០៨ | ៥,៥២២ | ៧៩ |
១០ | ២០២០ | NCPF Online | ៦៤,៩២៩ | ៩៩ | ៩៩ | ១,១៨៧ | ២២,៧៤៨ | ១៧៧ |
១១ | ២០២១ | កោះពេជ្រ | ៣៣,៩៤៣ | ១០៥ | ១៤៣ | ២៤,០៤២ | ២០,០០០ | ៨៨២ |
១២ | ២០២២ | កោះពេជ្រ | ៣៣,៩៤៣ | ១០៥ | ១៤៣ | ១៨៨ | ២២,១៩២ | ១,៣៤១ |
១៣ | ២០២៣ | កោះពេជ្រ | ៣៤,៨២១ | ១៥០ | ១៨៨ | ២២,១៩២ | ២១,៥៣១ | ១,៣៤១ |
១៤ | ២០២៤ | កោះពេជ្រ | ៤១,៤២២ | ១៥០ | ១៩៣ | ២១,៦៣៣ | ៦០,០០០ | ១,០៧១ |